Voit ikäänkuin "aloittaa alusta" eli lukea sovelluksella termostaatista QR-koodin ja tehdä käyttöönoton uudelleen. Huom. aiemmat lämpötilavalinnat, ajastukset ja huoneiden nimeämiset nollautuvat tässä yhteydessä eli ne pitää tehdä uudelleen.
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun:
044 144 260 (arkisin klo 9-12)
asiakaspalvelu@wattinen.fi
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun.
Jos olet tehnyt Wattisen mobiilisovelluksella ajastuksen, säätyy lämpötila itsestään, kun ajastus astuu voimaan. Käsin termostaatilla tehty säätö säilyy siihen saakka, kunnes seuraava ajastus astuu voimaan.
Jos et ole asettanut ajastusta mobiilisovelluksella, voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun.
Huom. Jos koko taloyhtiössä on otettu käyttöön yhteinen ajastus (esim. matalampi yölämpötila kaikissa asunnoissa), silloin lämpötila vaihtuu yhteisen ajastuksen mukaisesti. Jos asuntoon halutaan yhteisestä ajastuksesta poikkeava lämpötila, sen voi säätää halutuksi itse käsin termostaatista pyörittämällä. Asuntokohtaisesti tehty säätö siis ohittaa mahdolliset talokohtaiset säädöt ja asuntokohtainen säätö jää voimaan.
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun.
Wattisen älytermostaatit toimivat myös sähkökatkoksen aikana. Voi kuitenkin olla, että lämpötilan säätäminen sovelluksen kautta ei katkon aikana onnistu.
Jos kiinteistössä on hyvin paksut ja lämpöä varaavat seinät eikä ulkolämpötila ole kovin kylmä, tällaiset olosuhteet estävät lämpötilan laskun yön ajaksi.
Joskus lämmitysjärjestelmän teho ei yksinkertaisesti riitä tuomaan haluttua lämpöä kaikkialle kiinteistöön. Wattisen säätäminen ei silloin auta. Jotta kuumaa vettä tulee riittävästi kaikkiin pattereihin, taloyhtiön on säädettävä tai huollettava lämmitysjärjestelmää.
Patteri voi tuntua välillä haalealta tai jopa kylmältä, jos huoneessa on jo tarpeeksi lämmintä tavoitelämpötilaan nähden. Vaihtelu on siis ihan tavallista. On myös normaalia, että patteri on ylhäältä lämmin, mutta alhaalta viileä. Jos patteri ei lämmityskaudella lainkaan lämpene termostaatin säätämisestä huolimatta, ota yhteyttä Wattisen asiakaspalveluun termostaatin toimivuuden tarkistamiseksi. Tarvittaessa asia viedään edelleen huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle.
Wattisen älytermostaatin näytöllä näkyvä luku kertoo asettamastasi tavoitelämpötilasta.
Kun valitset tavoitelämpötilan joko älytermostaattia pyörittämällä tai mobiilisovelluksella, tulisi tämä tavoite näkyä näytöllä. Termostaatin ja sovelluksen välisessä yhteydessä on pieni viive, eli jos lämpötilaa on äskettäin säädetty, saattavat termostaatti ja sovellus näyttää eri lämpötilaa.
Huomioithan, että Wattisen älytermostaatin näyttö ei näytä mitattua lämpötilaa, vaan tavoitelämpötilan.
Termostaatti säilyttää käsin säädetyn lämpötilan siihen saakka, kunnes seuraava sovelluksesta valittu ajastus astuu voimaan. Taloyhtiössä voi olla myös oletusajastuksia kaikille asunnoille. Voit tarkistaa tiedon tästä isännöitsijältäsi.
Ota yhteyttä Wattisen asiakaspalveluun.
Käynnistä sovellus uudelleen. Jos tämä keino ei toimi, ota yhteys Wattisen asiakaspalveluun.